Trusted Advisor 2.0: Wat vertelt de klant mij niet?

Laatst gewijzigd op: 12-07-2018

Thom Boot, één van de sprekers op de NOAB Ledendag spreekt deze dag over Trusted Advisor 2.0: Wat vertelt de klant mij niet?
 

thom_boot_-_foto_met_lucht_2_1.jpg

Elke vorm van financieel advies door administratiekantoren, financieel planners, hypotheekadviseurs etc. is gebaseerd op getallen. Het getal is het startpunt en vaak ook het eindpunt van het advies. Maar waar dient het voor, wat is de achterliggende vraag? Hoe komt u achter het antwoord en wordt u de verbindende schakel tussen het geld en het leven van uw klanten?

Om daar achter te komen is een échte vertrouwensrelatie met uw klant nodig, waarbij u uw rol als trusted advisor naar een hoger plan brengt. Wat zijn de voorwaarden voor die bijzondere klantrelatie, welke skills heeft u nodig en wat betekent dat voor u en uw kantoor?

Thom Boot, gespecialiseerd in deze materie en al geruime tijd vertrouwenspersoon voor zijn klanten, gaat hierop in. Daarnaast legt hij uit hoe (financial) life planning invulling kan geven aan die rol. Life planning zorgt ervoor dat levenswensen worden omgezet in logische doelen en dat er vervolgens een plan wordt gemaakt waarin de financiën de doelen ondersteunen. Geld is een middel, geen doel.

Het resultaat:

  • Verdieping in klantcontact, realisering van wat de klant écht wil
  • Het gaat niet meer over de ‘cijfers’, maar over de klant zelf
  • Zeer hoog niveau van klantvertrouwen
  • Duurzaam businessmodel op basis van verbinding
  • De menselijkheid is toegevoegd aan de cijfers

button_noab-leden-kunnen-zich-hier-aanmelden-voor-de-noab-ledendag.jpg


Ga naar het nieuwsoverzicht 

Terug