NOAB brengt soft skills naar techbeurs AccountancyExpo

Laatst gewijzigd op: 28-05-2019

Veranderen is lastig, zeker als het gaat om jezelf. Maar als je je bewust wordt van de effecten van je eigen gedrag en als je kunt aansluiten bij de communicatie- en gedragsstijl van de klant, dan zet je als adviseur concrete stappen. Voeg daar nog de essentiële vaardigheden aan toe om vertrouwd adviseur 2.0 te worden, en je bent klaar voor de transitie waar de branche middenin zit.

noab-docenten_peter_van_orsouw_l_en_marc_wilhelmus_r_0.jpgDat zegt NOAB bij monde van haar trainers Marc Wilhelmus en Peter van Orsouw. Op tech- en softwarebeurs AccountancyExpo zoomen zij juist in op soft skills. NOAB ziet dat als een essentieel onderdeel van de transitie naar een toekomstproof businessmodel, waarin ontzorgen, begeleiden en adviseren van de ondernemer centraal staat. De komende jaren gaat NOAB aan de slag met het actief begeleiden van kantoren naar hun nieuwe rol als vertrouwd adviseur 2.0. Op de AccountacyExpo kunnen bezoekers kort hieraan proeven.

Verandering = kans

Op de Expo zullen Marc en Peter deelnemers laten ervaren dat veranderen uitdagend is. Ons brein houdt niet van verandering: dat vraagt training en toewijding. 

NOAB ziet verandering als kans, ook omdat we langzaam opschuiven van een kenniseconomie naar een betekeniseconomie. Dat vraagt echt andere essentiële skills als adviseur. Daarop wil NOAB nu al anticiperen, door haar leden voor te bereiden en nu al stappen te zetten naar de veranderende rol van de adviseur naar vertrouwd adviseur 2.0.

De NOAB-trainers pakken in de sessie ‘Vertrouwd adviseur 2.0: it’s all about soft skills!’ deze onderwerpen bij de kop:

Gedrag in interactie door Peter van Orsouw

“Als vertrouwd adviseur 2.0 richt je je in eerste instantie op het contact met de klant. Maar wat maakt contact nu écht mooi? Niet ieder mens heeft de natuurlijke behoefte om zich te verdiepen in de mens tegenover hem. Dit gebeurt vanuit zijn basisimpulsen, hiervoor hoeft hij zelfs geen moeite te doen. Deze impulsen kunnen ervoor zorgen dat iemand oprechte aandacht geeft, te voorzichtig wordt en zich terugtrekt uit het contact of te doelgericht is en voorbijgaat aan het contact. Het zal iedere relatie ten goede komen als mensen hun impulsen leren kennen en kunnen werken aan effectief direct inzetbaar gedrag. In de workshop ‘Gedrag in interactie’ werken we aan deze zelfkennis, waarmee we het contact met de klant nog mooier kunnen maken.”

Vertrouwen en uw klantrelatie door Marc Wilhelmus  

“De rol van de adviseur verandert, ook omdat we van een kenniseconomie meer naar een betekeniseconomie gaan. We gaan met de klant het gesprek aan op diepere niveaus, om zijn drijfveren bloot te leggen. Dan kunnen we de klant gaan coachen. Dat vraagt ook andere vaardigheden dan nu. 

In deze sessie kijken we daarom wat nodig is om meer vertrouwen en vaardigheden te krijgen als adviseur en wat voor impact dat heeft op uzelf. Daarnaast neem ik u mee in het communicatiemodel tussen u en uw klant. Vooral het stellen van de juiste vragen en écht luisteren op verschillende niveaus is een belangrijk onderdeel van deze sessie. We gaan in op nog persoonlijker je klant begeleiden en daarnaast maak ik u bewust(er) van het effect van uw eigen gedrag in uw klantrelatie.”

Tickets

Wilt u kennismaken met de ondersteuning die NOAB haar leden biedt om toekomstproof te worden? 
om dan op 18 juni op de AccountancyExpo naar de NOAB-sessie of bezoek onze stand! 
Tickets boekt u met code ACC2019 op https://www.accountancyexpo.nl/
 


Ga naar het nieuwsoverzicht 

Terug