Blog NOAB-Keurmerk: Omdenken naar kansen

Laatst gewijzigd op: 10-11-2020

noabkeurmerk-omdenken_naar_kansen.jpgHet verschil tussen de eerste en de tweede lockdown is dat veel zzp’ers in maart hardhandig tot stilstand kwamen en nu dankzij alternatieve inkomstenbronnen toch nog omzet draaien. Je boekhouder kent vaak voorbeelden uit de eigen praktijk. Bovendien vind je in hem of haar het perfecte klankbord om je te helpen je ideeën vorm te geven.

Vier dagen na de eerste, “intelligente” lockdown startte chef-kok Joris Bijdendijk van sterrenrestaurant RIJKS een afhaal- en bezorgdienst: RIJKS bij je thuis. Joris Bijdendijk: “Omdat het grootste deel van Nederland thuis zit, willen wij onze gasten hiermee toch een avondje uit geven. Alleen dan aan de eigen eettafel.”

Klantbinding

Om de sfeer van RIJKS thuis te kunnen nabootsen, is een brief met instructies bijgevoegd en is er een RIJKS Spotify-playlist samengesteld als muzikale omlijsting van de avond. Oorspronkelijk was RIJKS bij je thuis bedoeld om bezig te blijven, om toch nog een beetje omzet te genereren, maar vooral ook om de binding met de klanten vast te houden.

Niet alleen vond het idee gretig navolging, het succes van RIJKS bij je thuis blijkt de opmaat voor een nieuwe inkomstenbron: RIJKS Make-Away, een box met vier gerechten waarmee mensen thuis van een sterrenmaaltijd kunnen genieten. Dat laatste was vóór de tweede lockdown bedacht, maar geeft aan dat uit een crisis ook mooie dingen kunnen voortkomen.

Lees de gehele blog op www.noabkeurmerk.nl.

 

 


Ga naar het nieuwsoverzicht

Terug