Blog NOAB-keurmerk: Je financiële buddy

Laatst gewijzigd op: 31-08-2020

financiele_buddy.jpg

Als zzp’er komt er heel wat op je af deze tijd. Middenin de coronacrisis ligt de eerste prioriteit bij het binnenhalen van werk en het behoud van je opdrachtgevers. Daarbovenop speelt de financiële onzekerheid. Veel zzp’ers maken zich zorgen over hun inkomenssituatie. Het is fijn als je in die druk iemand naast je weet die het overzicht behoudt. Iemand die de weg kent in de belastingregels en steunpakketten, helpt in de communicatie met de bank en/of hypotheekverstrekker. Maar vooral iemand die een klankbord is en je steunt.

Een veelgehoorde reden om zelf de administratie bij te houden en je btw-aangifte te doen, is dat je weinig omzet en/of facturen hebt. Een ander argument is dat je een boekhoudpakket gebruikt, en dus geen ondersteuning nodig hebt. Én het belangrijkste argument is dat je de kosten voor een accountant/administratiekantoor uitspaart. Met name dat laatste argument is ‘penny wise, pound foolish’, zoals het bekende Engelse gezegde luidt. Ja, je bespaart geld uit. Maar of het altijd verstandig is? Een goede boekhouder verdient geld voor je bij de IB-aangifte en met slimme adviezen. En misschien wel belangrijker: een goede adviseur neemt de stress weg.

Lees de gehele blog op www.noabkeurmerk.nl.


Ga naar het nieuwsoverzicht

 

Terug