Blog naamsbekendheidscampagne: Social media, hoe val ik op als kleine ondernemer?

Laatst gewijzigd op: 11-05-2020

blog_social_media.jpgOp social media kun je jezelf als ondernemer perfect profileren. Je kunt bijvoorbeeld in contact komen met klanten via Facebook of Twitter, jezelf laten zien als aantrekkelijke werkgever op LinkedIn of diensten en producten onder de aandacht brengen via Instagram of YouTube. Maar hoe zorg je dat jij als kleine ondernemer gezien wordt?

Begin vorig jaar verbrak een simpele foto van een heel gewoon ei het wereldrecord van meeste likes (ruim 23 miljoen) op Instagram. Jumbo haakte onmiddellijk in op de hype en deelde een foto van een schap eierdozen met de tekst: ‘de sensatie van het jaar is nu al bij ons verkrijgbaar!’ Het bericht leverde de supermarktketen duizenden likes op en werd massaal gedeeld.

Het zal geen toevalstreffer geweest zijn. Grote ondernemingen hebben vaak een compleet marketingteam in dienst dat volgens een goed doordachte strategie de social media-kanalen beheert. Wat kun je als kleine ondernemer doen om op te vallen? Wij delen vier tips.

Lees verder op onze speciale website voor ondernemers www.noabkeurmerk.nl.

 


Ga naar het nieuwsoverzicht

 

 

Terug