MKB Ondernemerscoach

noab_pictogram_klassikaal-01.jpg
Klassikaal
noab_pictogram_tijd-01.jpg
18:30 - 21:30
noab_pictogram_euro-01.jpg
• Masterclass: € 190
(verplicht bij deelname aan
het programma, éénmalig)
• Individueel consult: € 490
(verplicht bij deelname aan het programma, éénmalig)
• STAP 1: 7 maanden € 490
per deelnemer per maand
(automatische incasso)
• STAP 2: 12 maanden
€ 490 per deelnemer per maand (automatische incasso)
• STAP 3: 12 maanden € 390
per deelnemer per maand
(automatische incasso)
U kunt na elke stap uitstromen.
noab_pictogram_docent-01.jpg
Maurice Lander MBA AA, ontwikkelaar van Sparrer®, begon zijn loopbaan als ‘blauwe’ mkb-accountant (AA) en heeft sindsdien een rijke werkervaring opgebouwd. Als rode draad in zijn loopbaan geldt zijn ontwikkeling naar
de sparringpartner / trusted business adviser; de financiële professional die meepraat op directieniveau, meeonderneemt en echt waarde toevoegt aan het bedrijf.
noab_pictogram_pe-01.jpg
NOAB 8 (bij jaaroverlap 8 per jaar)
Deze cursus/opleiding is exclusief voor NOAB-leden.
 

MKB Ondernemerscoach:
hét groeiprogramma voor structurele adviesomzet

Ontwikkel uw kantoor naar een hoger niveau: van een productiegericht naar een klantintiem kantoor.
 

visual_mkb_ondernemerscoach_2017.jpg

WAAROM DIT PROGRAMMA?
De ontwikkelingen op het gebied van ICT, verslaggevingseisen en klantbehoeften leiden ertoe dat onze branche zo goed als zeker afstevent op een markt waar heel andere spelregels gelden. Kantoren die te laat veranderen komen vroeg of laat in de gevarenzone terecht. Echter, voor kantoren die tijdig schakelen liggen er grote kansen in het verschiet. NOAB wil haar leden graag de kans geven om zich te ontwikkelen tot MKB Ondernemerscoach. Op de ledendag bleek dat ca. 80% van de kantoren ook wil veranderen in een meer klantgericht (klantintiem) kantoor. Kantoren die hier al mee bezig zijn zullen beamen dat het geen geringe opgave is en dat het implementeren ervan jaren kan duren. Geen tijd te verliezen dus!
 
WAT LEVERT HET OP?
Succesvolle deelname aan het programma garandeert dat uw kantoor klantgericht (klantintiem) wordt en een stabiele pijler van adviesomzet heeft. Uw kantoor heeft een eigen uniek profiel en is in staat om nog verder te groeien.
 
DOELGROEP
Ambitieuze NOAB-kantoren die hun kantoor echt willen door ontwikkelen van een productiegerichte naar een klantgerichte (klantintieme) onderneming.
 
Lees het interview met de deelnemers:  'MKB Ondernemerscoach maakt kantoren toekomstbestendig'.
 
OPBOUW EN DUUR
Het programma bestaat uit een individueel consult en 3 stappen met elk 2 modules. Het beslaat in totaal zo’n 2,5 jaar. Na elke stap bepaalt u of u doorgaat of stopt. Aan dit programma gaat een masterclass vooraf op woensdag 12 en/of 18 september en/of 17 oktober 2018, meer informatie vindt u hier. Tijdens deze masterclass maakt u kennis met de trainer en het programma en vertelt hij u meer over de ins en outs en u heeft de gelegenheid om vragen te stellen. Dit
 
PLANNING
Alle contactmomenten vinden plaats in Kontakt der Kontinenten te Soesterberg.
• Individueel consult: precieze datum bij getoonde interesse nader te bepalen in overleg met docent
• Stap 1 – drie weekenden: start 2 november 2018
Precieze datum wordt nog bekend gemaakt
- Op vrijdag duurt de training van 13.00 tot 21.00 uur, inclusief diner.
- Op zaterdag duurt de training van 9.00 tot 16.00 uur inclusief een lunch met soep en broodjes en een middagsnack.
 

INHOUD

• Individueel consult
Het consult draagt zorg voor succesvolle opstart van stap 1 en sorteert voor op stap 2 van het programma.
Welke veranderingen kunt u nu alvast zetten om in stap 2 snel te kunnen schakelen? Het gaat ook over het afstemmen van verwachtingen. Tijdens het consult nemen we uw klantenbestand door op potentiële advieskansen. Mochten wij op basis van dit consult twijfelen aan de haalbaarheid van de gestelde verwachtingen dan vertellen wij u dat eerlijk en kunt u alsnog afzien van het vervolg (stap 1). 
 
• Stap 1: Word sparringpartner/ trusted business adviser van uw klant
Module 1: Strategisch sparringpartner voor MKB, spin in het web
Module 2: Klantwaarde leveren
Duur: 7 maanden (start in november 2018)
De eerste stap is gericht op de ontwikkeling van de persoon van de relatiebeheerder. Wij voegen een geconcentreerde set van kennis en commerciële en sociale vaardigheden toe waardoor u zich senang gaat voelen in de rol van trusted business adviseur/strategisch sparringpartner. Na afloop van stap 1 bent u in staat aan klanten 1 op 1 deze dienstverlening te verkopen en uit te voeren. 
 
• Stap 2: Pas uw business- en verdienmodel aan
Module 3: Business- en verdienmodel voor een klantgericht (klantintiem) kantoor
Module 4: Marktpropositie en marketing
Duur: 12 maanden
Na de eerste stap genomen te hebben bent u een aantal ervaringen rijker. U bent in staat een keuze te maken of u wat u geleerd heeft wilt uitrollen over heel uw kantoor en klantenbestand. Besluit u daartoe dan stroomt u door naar stap 2 waarin u de organisatie voorbereidt en de commerciële aanpak vaststelt. Value pricing is hierin één van de centrale thema’s. Eén ding is zeker, als uw kantoor uitstraalt wat u doet dan vergemakkelijkt dat de adoptie bij klanten.
 
• Stap 3: Lancering van het klantintieme kantoor
Module 5: Lancering van de uitrol business- en verdienmodel (implementatie)
Module 6: Opvolging uitrol en borging van het gehele programma
Duur: 12 maanden
Stap 3 tenslotte betreft de uitrol van het business- en verdienmodel over uw klantenportefeuille.
 
• Stap 4: Groeiplateau
Na succesvolle afronding van stap 3 behoort adviesomzet tot uw standaard jaarlijks terugkerende dienstverlening
bij uw klanten. U bent hun sparringpartner, de ideale positie om te groeien en nog meer waarde toe te voegen aan uw klanten! Een inspirerend vooruitzicht. 
 
WERKVORMEN
De modules van stap 1 en 2 zijn georganiseerd in duodagen (in 2018 en 2019: 3 weekenden op vrijdag en zaterdag).
Op deze dagen vinden trainingen en workshops plaats. Aanvullend is er één-op-één coaching en een telefonische
helpdesk voor begeleiding in de praktijk. Stap 3 volgt een instructie-, opvolgings- en borgingsproces ten
behoeve van de uitrol van de nieuwe klantbenadering in de praktijken van de deelnemers.
 
TEN SLOTTE
Het programma dat voor u ligt is afgestemd op ambitieuze NOAB-leden. Het is een praktijkgericht programma, gefundeerd in solide theorie en ervaring met verandertrajecten bij vele kantoren. Door de opzet van het programma is het geschikt voor kantoren van klein tot groot.
 
INSCHRIJVEN
Dit is een doorlopend traject met meerdere instapmomenten. Neem contact op met NOAB via educatie@noab.nl voor meer informatie.
 
Let op: Dit traject is exclusief voor NOAB-leden.
Terug