5 redenen om NOAB-lid te worden

Laatst gewijzigd op: 14-02-2017
noab_pictogram_voordelen_white.jpgWordt u lid van NOAB, dan sluit u zich aan bij een vereniging van 1000 kantoren die het kaf van het koren scheidt. NOAB biedt u een kwaliteitskeurmerk, belangenbehartiging en ontzorging door een breed dienstenpakket. U kunt op NOAB terugvallen voor advies en ondersteuning in uw dagelijks werk. En door afspraken die NOAB maakt met banken, brancheorganisaties en de Belastingdienst onderscheidt u zich bij uw MKB-klant. 
 
Als NOAB-lid profiteert u van vijf pijlers:
 

1. Onderscheidend vermogen door kwaliteitskeurmerk

Het NOAB-lidmaatschap is een kwaliteitskeurmerk waarmee u zich onderscheidt van andere kantoren. U geeft duidelijk aan dat u kwaliteit en vakkennis hoog in het vaandel heeft staan – en dat opent deuren bij ondernemers, overheid en banken. Zo kunt u als NOAB-lid deelnemen aan Horizontaal Toezicht en mag u diverse verklaringen afgeven, die voorheen waren voorbehouden aan accountants. 

Campagne naamsbekendheid
In 2017 start NOAB met een marketingcampagne die gericht is op een grotere naamsbekendheid en een verdere positionering van het NOAB-kwaliteitskeurmerk onder het MKB. Deze campagne is onderdeel van een meerjarig communicatieplan en wordt uitgevoerd door een gerenommeerd reclamebureau met brede ervaring in het positioneren van (keur)merken.

2. Belangenbehartiging

NOAB behartigt uw belangen bij de overheid en marktpartijen. Daarom vraagt NOAB regelmatig naar uw mening over onderwerpen die u en uw klanten raken.  Die informatie wordt gebruikt in consultaties en overleg met de overheid, waarvoor NOAB regelmatig aanschuift. Daarnaast werkt NOAB waar nodig samen met zusterorganisaties om meer gewicht in de schaal te leggen bij belangrijke besluitvormingsprocessen. Recent heeft NOAB zich succesvol ingezet voor uitstel en wijziging van de Werkkostenregeling en voor verbetering van het toeslagensysteem van de Belastingdienst.

3. Diensten 

U wordt ondersteund met een breed dienstenpakket. Zo kunt u bij complexe vragen advies van specialisten inwinnen, of gratis 10 of 30 minuten overleggen met de helpdesk. U krijgt toegang tot meerdere kennis- en informatiebronnen (fiscaal, CAO's, HR, pensioenen, vaktechnische notities en advies), een dagelijkse vaktechnische nieuwsbrief en de dossiers op het besloten gedeelte van de website. Om uw vakkennis op peil te houden verzorgt NOAB een uitgebreid educatieprogramma, dat geaccrediteerd is door zusterorganisaties. In de dagelijkse praktijk krijgt u ondersteuning door praktische tools zoals een kwaliteitshandboek, een nieuwsbrief-generator en standaard modellen voor diverse overeenkomsten. Ook krijgt u een kosteloos abonnement op Activa en kunt u deelnemen aan de benchmark Kantoorcijfers. Ook kunt u zich aansluiten bij de NOAB Beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Het complete pakket aan diensten en voordelen kunt u hier downloaden.

4. Gidsfunctie

Als administratie- en belastingadviseur komt er veel informatie op u af. Er verandert veel en het is niet makkelijk een schifting te maken. Daarom vertaalt NOAB belangrijke trends en ontwikkelingen naar uw dagelijkse praktijk. U krijgt praktische handvatten om veranderingen door te voeren of nieuwe zaken te implementeren. Met voorlichting en educatie zorgt NOAB ervoor dat u op de hoogte bent van de laatste standaarden en werkwijzen. Met NOAB als gids bent u klaar voor de toekomst.

5. Collegiaal contact

Als NOAB-lid staat u niet alleen. U kunt op een ongedwongen manier met uw collega’s in contact komen op bijeenkomsten, afdelingsvergaderingen en de jaarlijkse NOAB Ledendag. Dit geeft verbondenheid, perspectief en steun. Met uw inhoudelijke vragen kunt u terecht op het forum en op vaktechnische bijeenkomsten kunnen leden onderling casussen bespreken en elkaar verder helpen. NOAB helpt u daarnaast graag om in contact te komen met samenwerkingspartners in uw regio.  

Download alle voordelen en de tarieven van het NOAB-lidmaatschap.  

INFORMATIE OF KENNISMAKEN

Wilt u liever eerst meer informatie of wilt u kennismaken in een persoonlijke gesprek, neem dan contact op met
Ellen van der Laan via tel. 073 - 614 14 19 of 06 - 2371 8035. U kunt haar uiteraard ook mailen op Ellen@noab.nl. Zij bezoekt graag uw kantoor voor een vrijblijvende kennismaking. 

DIRECT AANMELDEN

Bent u van mening dat u zonder meer aan de kwaliteitsnormen van NOAB kunt voldoen en wilt u met uw kantoor meteen deze stap maken? Ga dan naar Hoe word ik lid

Terug